Upozornění: Barevné kódy se u „čínské“ kabeláže můžou lišit podle výrobce. Níže uvádím nejběžnější kombinace pro horizontální motory (125 ccm, 110 ccm, 90 ccm ap.). Vždy si zkontroluj skutečné zapojení podle schématu a měřením.
Nejčastější barvy vodičů – co znamenají
-
Green (zelený) – kostra/zem (−)
-
Red (červený) – stálé +12 V z baterie
-
Black (černý) – +12 V po klíčku (spínací skříňka zapnutá)
-
Black/Red (černo-červený) – AC napájení CDI ze zdrojové (excitační) cívky
-
Blue/White (modro-bílý) – pick-up (snímač impulzu pro CDI)
-
Black/Yellow (černo-žlutý) – výstup z CDI do zapalovací cívky (primár cívky)
-
White (bílý) a Yellow (žlutý) – světelné/nabíjecí AC výstupy ze statoru do regulátoru (u 6-cívkového často 2× Yellow)
-
Yellow/Yellow/Yellow (3× žlutý) – třífázový stator (méně časté u 125 ccm)
-
Brown (hnědý) – napájení osvětlení/obrysů po klíčku
-
Orange (oranžový) – směrovky levé (pokud výbava)
-
Light Blue (světle modrý) – směrovky pravé (pokud výbava)
-
Green/Yellow (zeleno-žlutý) – brzdové světlo (signál ze spínače brzdy)
-
Pink (růžový) – snímač hladiny paliva (plovák)
-
Light Green (světle zelený) – neutrál (spínač neutrálu)
-
Yellow/Red (žluto-červený) – řídicí signál startovacího relé (z tlačítka START)
-
Black/White (černo-bílý) – „kill“ vodič (zastavení motoru – uzemnění CDI)
Všechny běžné konektory, které na 125 ccm pitbikách/ATV najdeš
1) Stator / magneto (svazek od motoru)
-
2–3pin konektory (AC osvětlení/nabíjení)
-
1× White + 1× Yellow (jednofázové) – do regulátoru/usměrňovače
-
2× Yellow (jednofázové, 6-cívkové) – do regulátoru
-
3× Yellow (třífázové, vzácně) – do 3f regulátoru
-
-
Pick-up (snímač impulzu) – často samostatný 1-pin/2-pin (Blue/White + Green)
-
Exciter (napájení CDI) – 1-pin/2-pin (Black/Red + Green)
2) Regulátor/usměrňovač (R/R)
-
4-pin (jednofázový) – Yellow/White (AC vstupy), Red (+12 V do baterie), Green (zem)
-
5-pin – výše + Black (snímání +12 V po klíčku)
-
3-pin (některé jednoduché soustavy) – různé kombinace dle výrobce
3) CDI jednotka (zapalování)
-
AC CDI (nejčastější u 125 ccm) – 5 nebo 6 pin obdélníkový konektor
Typické vodiče: Black/Red (AC napájení), Blue/White (pick-up), Black/Yellow (do cívky), Green (zem), Black/White (kill) -
DC CDI (méně časté) – podobný 6-pin, vyžaduje +12 V z baterie (Black)
Poznámka: Tvar konektoru může být stejný, ale pinout se liší mezi AC a DC CDI.
4) Zapalovací cívka
-
1-pin (samice) + oko na kostru
-
Black/Yellow – přívod z CDI
-
Kostření přes rám nebo samostatný Green
-
5) Spínací skříňka (klíček)
-
4-pin blok – obvykle: Red (+ baterie), Black (+ po klíčku), Green (zem), Black/White (kill)
6) Startovací relé (solenoid)
-
2 silné šroubové svorky – baterie ↔ startér
-
2-pin tenký konektor – Yellow/Red (řízení z tlačítka START) + Green (zem)
7) Tlačítka na řídítkách (start/kill/světla)
-
Různé 2–6pin bloky dle páčky:
-
Kill: Black/White ↔ Green (spojí na zem)
-
Start: Yellow/Red (na relé), Black (+ po klíčku)
-
Světla/klakson: Brown, Yellow, Green, ap.
-
8) Osvětlení (přední/zadní)
-
2-pin k žárovkám/LED modulům: Brown (+ po klíčku), Green (zem)
-
Brzdové světlo: často 3vodičový svazek – obrys Brown, brzdový signál Green/Yellow, zem Green
9) Spínač brzdy (přední/zadní)
-
2-pin – přivádí + po klíčku na Green/Yellow (do brzdové žárovky)
10) Směrovky (pokud jsou) a blikač
-
Směrovky: 2-pin – Orange (levá) nebo Light Blue (pravá) + Green (zem)
-
Blikač (relé): 2 nebo 3 pin – typicky značení B, L, E (napájení, výstup, zem)
11) Klakson
-
2-pin – Brown/Black (+ po klíčku přes tlačítko), Green (zem)
12) Palivoměr (plovák v nádrži)
-
1 až 2-pin – často Pink (signál) + Green (zem)
13) Neutrál / zpátečka
-
1-pin ze spínače u převodovky – Light Green (neutrál), u zpátečky různé (např. Brown/White, Pink)
14) Tachometr / snímač rychlosti (pokud je)
-
3-pin Hall – obvykle +5/12 V (Black), zem (Green), signál (např. Blue/White/Pink)
15) Nabíjení baterie – výstup z R/R
-
Red → + baterie, Green → zem (často přes 2-pin/4-pin blok u regulátoru)
Praktické tipy, jak si ověřit, co je co (i bez schématu)
-
Kostra (Green) – multimetrem kontinuita vůči rámu: ~0 Ω.
-
Baterie + (Red) – stálých +12 V i při vypnutém klíčku.
-
+ po klíčku (Black) – +12 V jen po otočení klíčku.
-
Stator do R/R (White/Yellow/Yellow) – AC napětí roste s otáčkami.
-
Pick-up (Blue/White) – krátký impuls při protáčení motoru (AC, desítky až stovky mV).
-
Exciter (Black/Red) – AC napětí (desítky až ~100 V AC při startu) pro AC CDI.
-
Výstup CDI do cívky (Black/Yellow) – krátké pulzy během startování.
Když měníš magneto/stator nebo typ regulátoru/CDI
-
6-cívkové statory mívají 2× Yellow do regulátoru; 2/4/5-cívkové často White + Yellow.
-
Změna statoru může změnit počet a typ vodičů do regulátoru i CDI.
-
AC CDI ≠ DC CDI – vyžadují jiné napájení (AC vs. +12 V). Tvar konektoru klame.
-
Vždy si porovnej pinout, ne jen barvy a tvar konektoru.
Co se stane, když zapojíš „nesedící“ díly
-
Nesprávný stator/regulátor → nedobíjí baterii, bliká/přepaluje světlo, může zničit R/R.
-
Záměna AC a DC CDI → bez jiskry / slabá jiskra / poškození CDI.
-
Špatně přehozené vodiče (např. kill na +12 V) → motor nejde zhasnout, nebo naopak vůbec nenastartuje.
-
Prohozený pick-up (polarita) → velké předzápaly/mimo rozsah, motor kope nebo střílí.
Rychlá kontrola před prvním startem (checklist)
-
Kostry Green dotažené na čistý kov rámu.
-
Baterie správně zapojena: Red → +, Green → −.
-
Regulátor: sedí AC vstupy (White/Yellow) a výstup Red/Green.
-
CDI: správný typ (AC/DC) a pinout.
-
Cívka: Black/Yellow opravdu vede z CDI, ne ze světel.
-
Spínací skříňka/kill: Black/White při zhasnutí uzemňuje (spojí na Green).
-
Start relé: tenké piny Yellow/Red + Green, silné kabely baterie ↔ startér.
Shrnutí
-
Barvy pomáhají, ale měření je jistota.
-
Nejdůležitější vodiče pro jiskru: Black/Red (AC napájení CDI), Blue/White (pick-up), Black/Yellow (do cívky), Green (zem), Black/White (kill).
-
Pro nabíjení baterie sleduj White/Yellow → R/R → Red (k baterii) + Green (zem).
-
Při změně statoru/magneta nebo regulátoru vždy zkontroluj počet vodičů a pinout – ušetříš si hodiny hledání chyby i spálené součástky.

